Vanuit onze ervaring hebben wij geleerd dat mensen snel aannames maken bij het lezen van een stuk tekst. Wij proberen ons een beeld te vormen, maar weten niet of dat juist is, terwijl we geneigd zijn om het beeld wat we krijgen naar aanleiding van de tekst die we lezen direct voor waar aan te nemen. Zo gaat dat zeer regelmatig ook met het lezen van iemands cv of bij het lezen van een vacature.

AXS heeft gemerkt dat wanneer wij een AXS TalentMoment (een gestructureerd dagdeel waarop wij meerdere AXS kandidaten laten kennismaken met de opdrachtgever) organiseren voor een opdrachtgever, de klant op voorhand op basis van het cv al de voorkeur heeft voor één of meerdere personen. Maar vaak kiest de opdrachtgever na het TalentMoment toch voor een ander persoon dan degene, waar hij op basis van het cv, al een voorkeur voor had.

Kennis en kunde op een cv zijn uiteraard belangrijk. Maar ambitie, vaardigheden, leergierigheid, spontaniteit, doorzettingsvermogen en communicatieve vaardigheden zijn minstens zo belangrijk. AXS heeft ervaren dat het namelijk de persoonlijkheid is die de doorslag geeft in de keuze om iemand wel of niet aan te nemen.

Ditzelfde geldt voor de vacatures die werkzoekenden lezen. Mensen krijgen een beeld van een bedrijf en functie op basis van een advertentie. Vaak zijn het de personen (de toekomstige collega’s en leidinggevenden), de cultuur van een bedrijf, de visie en de mogelijkheden die het verschil maken. Door de intensieve contacten die AXS heeft met zowel de werkzoekende als de werkgever kunnen wij precies aangeven waarom een kandidaat zo goed past bij een bepaalde functie en een bedrijf.

AXS Logistiek is gespecialiseerd in het in kaart brengen van de persoonlijkheid van logistiek personeel.