Onze collega Jair Hamelink heeft AXS Logistiek Breda vanaf de eerste momenten meegemaakt. Als één van de langst zittende werknemers vertelt hij ons hoe de start van AXS Logistiek Breda eruit zag! ⬇️

Stel je eens voor!
Ik ben Jaïr en ik ben ondertussen al bijna 5 jaar werkzaam bij AXS Logistiek Breda. Ik ben in september 2019 begonnen als Recruiter en maakte in januari 2020 al snel de overstap richting de Accountmanagement. In mijn begintijd brak corona uit, dat was een lastige periode voor ons. Zeker als accountmanager, als je nog geen groot netwerk hebt. Tijdens die periode met z’n allen hard gewerkt om met nieuwe organisaties en werkzoekenden in contact te komen én met succes. Richting het eind van 2020 trok de economie weer wat aan en konden we direct aan de slag met ons uitgebreide netwerk. Gedurende de tijd heb ik mij steeds meer bezig gehouden met het begeleiden van stagiairs en interne medewerkers. Coachen en begeleiden is iets waar ik veel plezier uit haal en ongeveer 2,5 jaar geleden heb ik de overstap gemaakt naar Teammanager en in deze rol heb ik het nog altijd erg naar mijn zin!

Ondertussen een oude rots in Breda, wat weet je nog van de start?
Ik weet nog dat er drie stagiaires tegelijk met mij startte. Helaas zijn geen van hen zo lang blijven hangen als ik… Ik weet ook nog dat Alexander, Sander, Shavon en ik de enige vaste medewerkers waren op dat moment. De processen zagen er destijds heel anders uit, ergens wel logisch aangezien we maar plek hadden voor acht medewerkers. Eigenlijk hadden we ook maar één kamer voor gesprekken, met twee schuifdeuren die amper dicht gingen… dat werkte natuurlijk niet ideaal! Na een nieuwe lichting stagiaires kwam Robbin en Jeffrey in dienst, rond februari 2021. In februari 2022 kwam de eerste extra afdeling, namelijk HR. Doordat we bleven groeien werd het al snel tijd voor een verhuizing, dit gebeurde rond september 2022. Vanaf dat punt veranderde eigenlijk alles. We groeiden als een speer, we werden nóg professioneler, er kwam een Teammanager Recruitment, de HR-afdeling breidde zich uit, de Marketingafdeling breidde zich uit naar Breda en de afdeling Office werd opgezet. We groeien nog steeds hard, het nieuwe pand zit zelfs al bijna vol!

Wat is er het meest veranderd in de afgelopen jaren?
Door de onderzoeken die de stagiaires hier uitvoeren hebben we eigenlijk jaarlijks o.a. de customer journey van de kandidaten en klanten in kaart kunnen brengen. We doen ons best om alle gevonden pijnpunten zo snel en effectief mogelijk aan te pakken om zo ons proces constant te verbeteren. We proberen er erg kort op te zitten, zodat de ervaring van de mensen consistent verbeterd.

Daarnaast krijgen de mensen die er nu al wat langer zitten langzamerhand een steeds meer leidinggevende rol. Je kan dan dus ook denken aan ex stagiaires die al wat langer bij de organisatie zijn blijven hangen, die nu de huidige stagiaires helpen. Dat is ook niet gek, we zijn van acht collega’s naar ongeveer veertig collega’s gegroeid. Dat is een prachtige ontwikkeling!

Welke doelen zie je voor je in de komende jaren?
We willen klanten op alle gebieden ontzorgen. Dit kan door samen te werken met onze anders labels (zoals HYP Breda), maar bijvoorbeeld ook door middel van interim opdrachten vanuit HR, Recruitment of Marketing. Bij speciale vraagstukken en specifieke vragen kunnen we namelijk helpen door ons interne personeel in te zetten. Het maakt niet uit waar de klant tegenaan loopt, je kan altijd bij ons aankloppen.