Lonneke is al meer dan 17 jaar een vast gezicht bij AXS Logistiek. In zo’n lange periode gebeurt er natuurlijk veel. In dit interview deelt Lonneke haar ervaringen over de veranderingen die zij heeft meegemaakt en wat het werken bij AXS Logistiek voor haar zo bijzonder maakt!
Hoe ben jij hier in eerste instantie terecht gekomen?
Via een wervingsdag! AXS Logistiek zocht op dat moment nieuwe collega’s, na een dag van gesprekken kreeg ik aan het eind van de dag een aanbod. Mijn zus werkte ook bij AXS Office maar dan in Capelle. Aangezien heel direct samenwerken met mijn zus me niet een super goed idee leek, was het ideaal dat ik op de locatie in het WTC in Rotterdam kwam te werken.
Wat maakt het dan dat jij hier na al die tijd nog bent?
Het zijn verschillende fases die je doorgaat. Ik begon als Junior en werd snel verantwoordelijk voor de regio Rotterdam. Ik ging meer uitdagingen aan, zoals me richten op logistiek en cursussen volgen. Nadat ik moeder werd, ben ik drie dagen gaan werken. Ik richt me sindsdien vooral op het vinden van kandidaten aangezien de markt gedraaid is. Ik geef sinds een jaar ook trainingen op kantoor aan intern personeel, iets wat compleet nieuw voor me is en waar ik veel energie van krijg! Ook de samenwerking met de scholen en het organiseren van workshops en verschillende events maken het werk uitdagend
Desondanks is het helpen van mensen aan een nieuwe baan de basis en hetgeen dat ik altijd leuk heb gevonden! Elk mens is anders, elk gesprek is anders, de dynamiek met klanten maakt het boeiend. De fijne sfeer bij AXS en de ruimte om zelf ideeën in te brengen maken het werken hier zo aantrekkelijk.
Hoe was het vroeger bij AXS Logistiek?
In het begin zaten we op de 7de verdieping in de hoogbouw van het WTC, in een redelijk klein kantoor. Je stapte als kandidaat direct het kantoor binnen en liep langs alle bureaus naar de kleine spreekkamers achterin. Destijds werkten we met acht mensen, inclusief Patricia en Jeroen. We lunchten vaak in Jeroens kamertje, waarbij degene met dienst geld inzamelde voor broodjes en beleg. Op vrijdag lunchten we standaard samen buiten de deur en gingen we vaak in de buurt bij een restaurantje lunchen. We hadden meerdere vestigingen, zoals Capelle, Schiedam, Gouda, Den Haag, Rotterdam en Zuidplein.
Door natuurlijk verloop en de crisis zijn alle vestigingen samengevoegd. Tijdens de kredietcrisis waren er weinig vacatures, dus besloten we meer vanuit het WTC te werken. Het maakte als kandidaat niet zoveel uit of je nou bij Capelle uitstapt of bij Beursplein. Toen de economie verbeterde en we weer groter werden, huurden we extra ruimte. In 2018 konden we vanuit de hoogbouw niet meer groeien, dus zijn we naar de laagbouw verhuisd. Het is interessant om die ontwikkelingen door de jaren heen mee te maken. Nu hebben we natuurlijk ook veel comfortabelere werkplekken en fijnere bureaus.
Hoe we destijds aan onze kantoorruimte in het WTC van Rotterdam zijn gekomen en hoe dat proces verder is verlopen? Daar vertellen we deze week meer over. Houdt onze pagina in de gaten.