In de rol van Customer Support medewerker ben je verantwoordelijk voor het ondersteunen van het verkoopproces vanuit de binnendienst. Je verwerkt klantorders, maakt offertes, en biedt klanten de benodigde informatie. Daarnaast houd je je bezig met het beheren van klantcontracten, het up-to-date houden van klantbestanden en het onderhouden van contacten met zowel klanten als collega's.
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor:
· Het plaatsen van orders door klanten, controleren van offertes en de nauwkeurigheid van orderinformatie.
· Het bewaken van afnamepatronen van klanten op basis van gemaakte afspraken en verkoopcontracten, en het signaleren van afwijkingen.
· Het verzamelen van informatie bij klanten over afwijkingen en het zoeken naar oplossingen om correcte orderplaatsing te bevorderen.
· Het effectief ingrijpen bij afwijkingen om de overeengekomen afname te waarborgen.
· Het opvolgen van sales acties.
· Het afhandelen van klantklachten.
· Het bijhouden van artikel-, prijs- en offerteadministratie en het opstellen van rapportages en overzichten.