In ons nieuwste interview vertelt Maaike, onze HR-manager, waarom we bij AXS Logistiek evaluatiemomenten zo belangrijk vinden. Ze legt uit hoe we hiermee zorgen dat onze professionals en hun werkgevers tevreden zijn en hoe we continu verbeteren. Nieuwsgierig? Lees het volledige interview!
Waarom houden jullie evaluatiemomenten?
Na een aantal maanden gaan we langs op werklocatie bij een professional om te zien hoe het met hem of haar gaat, of de professional tevreden is en of er eventueel obstakels zijn. Als de professional ontevreden is of ergens tegenaan loopt, kunnen wij helpen door ze te voorzien van een cursus of training, ook helpt het soms om problemen bespreekbaar te maken en voor te leggen bij de leidinggevende. Daarnaast spreken we ook met de werkgever over hoe de professional functioneert en hoe ze de samenwerking met AXS Logistiek ervaren. We vragen altijd naar tips van kandidaten en werkgevers, zodat wij onze bedrijfsvoering kunnen blijven verbeteren.
Hoe ziet het proces van een evaluatiemoment eruit?
Na ongeveer drie tot zes maanden plannen we een evaluatie in, waarbij we zowel met de professional als met de werkgever spreken. We zitten vaak eerst een halfuurtje met de professional en daarna een half uurtje met zijn of haar leidinggevende. Tijdens het evaluatiemoment bespreken we ook vervolgstappen, zoals de mogelijkheid om de professional kosteloos over te nemen na de inleenperiode via ons.
Hoe vaak houd je een evaluatiemoment?
We proberen elke week wel ergens langs te gaan voor een evaluatie. Iemand van ons HR team gaat dan persoonlijk langs bij het bedrijf waar de kandidaten werken.
Wat is je leukste moment dat je hebt meegemaakt tijdens een evaluatie?
Soms krijg ik een rondleiding door het bedrijf en dat vind ik erg leuk, omdat ik zo een beter beeld krijg van de werkomgeving. Het is altijd fijn om te horen dat iemand tevreden is. Bij sommige klanten werken meerdere kandidaten via ons, dus het is ook altijd gezellig om hen weer te zien. Een bijzonder moment was toen ik een gesprek had met een werkgever die zelf ooit als professional via AXS Logistiek was binnengekomen en inmiddels was doorgegroeid tot Customer Service Manager.
Soms komt het ook voor dat er nog geen evaluaties hebben plaatsgevonden tussen de professional en het bedrijf. Wanneer ik dan langskom, komt er vaak veel naar boven wat eerder onbesproken is gebleven. Het is heel waardevol om in zulke gevallen beide partijen te kunnen helpen.
Benieuwd naar de andere contactpunten binnen ons proces? Lees onze andere blogs!