Milo van Trainee tot Accountmanager 

In eerste instantie reageerde ik op een externe vacature via ons zusterlabel HYP. Toen ik uitgenodigd werd, sprak de sfeer op kantoor mij heel erg aan. Ik vroeg direct of ze ook mensen intern zochten, zo belandde ik bij AXS Logistiek. 

De eerste weken waren intensief, vol met trainingen via AXS Academy. Deze periode was ongelofelijk leerzaam en gaf mij een diepgaand inzicht in de organisatie. Hierdoor kon ik veel informatie vergaren en leren in een korte tijd. Dat was iets wat mij erg trok aan de rol als trainee. Deze informatie kon ik direct toepassen in het werkveld. 

Het is heel fijn om met verschillende interne – en externe mensen in het bedrijf te kijken waar jouw sterke punten liggen en waar je valkuilen zitten. Als je merkt dat je zelfverzekerder wilt worden in onderhandelen, krijg je extra trainingen. Dit kan informatief zijn, of bijvoorbeeld door rollenspellen te doen.  Zo wordt het traject voor iedereen persoonlijk aangepast op zijn of haar ontwikkeling. Naast de training die organisatie breed wordt gegeven, is er dus een persoonlijk traject voor jou. Na elke training bespreek je met elkaar wat goed ging en beter kan, zodat je hier de volgende keer op kan focussen. Hier wordt ook verwacht dat er punten vanuit jou komen. Zo heb ik zelf aangegeven dat ik comfortabeler wilde worden met onderhandelen en dat ik daar nog een training over wilde volgen, dit wordt dan meteen voor je geregeld! 

In het begin wist ik niet zo goed of ik de klanten of kandidaten kant op wilde, omdat ik nog niet wist waar mijn kwaliteiten lagen. Hierdoor ben ik blanco het Traineeship ingegaan. Na de trainingen begon ik op Recruitment, maar na 2 maanden ben ik toch de klantenkant opgegaan. Toen ik daarmee begon merkte ik echt dat ik dat heel leuk vond en kreeg ik vanuit het team de kans om dit op te pakken. Ze gaven mij het vertrouwen en dit pakte goed uit, daardoor kon ik mij goed ontwikkelen. Ik pakte alles vrij snel op en het verliep soepel. Als ik tegen iets aanliep of vragen had kon ik altijd een van mijn collega’s aanspreken. Ik heb korte lijntjes met Hidde en Harm, zeker met Harm omdat hij naast mij zit. Hij zal af en toe wel gek geworden zijn van mij, maar aan hem kon ik alles vragen, geen vraag was te gek. Nog steeds helpt iedereen waar mogelijk, dat is echt heel erg fijn. Ze kauwen niet alles voor, dat zorgt ervoor dat je gemotiveerd blijft om dingen zelf uit te zoeken of vragen te stellen als dat nodig is. Ik vind dat zelf erg fijn, mijn handje hoeft niet vastgehouden te worden. 

Wat ik zo leuk vind aan de klantenkant, is het klantencontact en relatiebeheer. Er is veel diversiteit op een dag, maar dat kan ook hectisch zijn. Het is niet elke dag van 9 tot 5, soms moet je ook gewoon even door. De ene keer ben je op de Maasvlakte, dan weer op een terminal en soms ga je ergens met een klant lunchen. Je komt daardoor op veel verschillende plekken. 

Wat zou je de huidige of komende Trainees willen meegeven? 

Probeer alles! Zoals ik al zei, toen ik hier kwam ging ik er helemaal blanco in. Door alles direct te doen ben ik erachter gekomen wat ik leuk vind en waar ik goed in ben. Dat is ook de enige manier om daarachter te komen. Wees niet bang om op je bek te gaan, je gaat sowieso een keer op je bek en dat is niet erg, daar leer je alleen maar van. 

🧡 Meer weten over een trainee bij AXS Logistiek? Neem dan contact met mij op milo.seerden@axslogistiek.nl